Wednesday, May 11, 2016

Üks õige magus ja soolane postitus: Mellisberry ja kodune kanaburger

Tänases postituses räägin natuke ühest väga maitsvast meemaiusest ning lisaks ka veel üks kodune gurmeeburgeri retsept. 

Nimelt Jaapanis olles sain kirja Artjomilt, kes pakkus mulle proovimiseks enda tehtud meemaiust. Olin sellest tegelikult juba varem paari teise blogi vahendusel kuulnud ning juba siis äratas antud toode minus huvi. Ainuüksi pakend on juba ise nii ilus, et ei saa kedagi täiesti külmaks jätta.

Antud toote autoriks on programmeerijast Artjom, kes põhitöö kõrvalt arendab oma brändi Mellis Berry https://mellisberry.com mille eesmärgiks on toota meemaiust, mis koosneb vahustatud meest ja igasugustest marjadest. Kõik koostisosad on Eestist korjatud kas tema enda poolt või ostetud talunikelt. Saadaval on minu teada hetkel viis erinevat maitset: vaarika-muraka, astelpaju, mustika, punase-mustsõstra, rabarberi ja maasika. Täpsemat infot vaadake huvi korral tema kodulehelt.

Paar nädalat tagasi jõudiski minuni armas karp koos mustikamaitselise meega. Olin Artjomi tehtud maitsevalikuga väga rahul, sest mustikad on minu ühed lemmikud.


Ma olin juba ainuüksi pakendist üsna vaimustuses, et ei raatsinud esialgu seda avadagi. Seetõttu on kingituseks väga sobilik. Segasin purgi sisu ühtlaseks ja sain ilusa lilla värvusega mee. Sobib kindlasti väga hästi maitsestamata joguritsse, kohupiimaga, pannkookide, vahvlite või ka näiteks juustuga. Valikuid on päris palju. Mulle meeldib eriti see, et ta ei muutu seistes kõvaks massiks.


Mina seevastu otsustasin mett hoopis teistmoodi kasutada. Teadupärast armastan ma erinevaid magusa-soolase kombinatsioone. Lisaks oli mul juba mitu nädalat ühe mõnusa koduse burgeri tegemise isu. Ühesõnaga tegin täitsa tervisliku kanahakklihast valmistatud kotletiga burgeri, millele maitsestasin dijon sinepi ja mustikamee kastmega. Ma vist ei pea üldse hakkama mainima, kui hea see oli?! Kõik sööjad kiitsid. Kerge mustika maitse andis täpselt mõnusa maitsevarjundi kogu toidule.


Niisiis siin on minu kanaburgeri retsept.

Vaja läheb (1 burgeri jaoks)

Valmistamine
  • Kotleti jaoks sega hakkliha sibula, munaga ning maitsesta soola-pipraga. 
  • Kastme jaoks sega dijon sinep ja mesi.
  • Prae pannil kotletid ning ananassirõngad. Võimalusel kasuta lauagrilli või grillpanni.
  • Soovi korral rösti kergelt ka sai.
  • Seejärel aseta saiale salatileht, ananass, kotlet, mee-sinepkaste ning brie juust. Kõige peale teine pool saiast. Soovi korral võid veel korraks grilli vahele panna, kui tahad eriti krõbedat varianti. 
Serveerisin kõrvale veel ahjus röstitud spargli.


Üks burger sisaldab:
Kalorid: 472 kcal
Süsivesikud: 36,6 g
Valgud: 34,4 g
Rasvad: 19,9 g

Kes soovib lahjemat varianti, võib ühe poole saiast söömata jätta.



1 comment:

  1. Tundub YUMMM!!
    Infoks mainin, et kodulehe otselink on Sul veits vigane-lisab hüperlingi lõppu %29 ;)

    ReplyDelete